سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشروطیت در ایالات متحده

وکیل در مشهد

مشروطه گرایی ایالات متحده به عنوان مجموعه ای از ایده ها، نگرش ها و الگوهایی تعریف شده است که این اصل را بیان می کند که اختیارات حکومت از مردم ناشی می شود و توسط مجموعه ای از قوانین اساسی محدود می شود. این ایده‌ها، نگرش‌ها و الگوها، به گفته یک تحلیلگر، ناشی از «فرآیند سیاسی و تاریخی پویا هستند نه از یک بدنه فکری ثابت که در قرن هجدهم وضع شده است».

در تاریخ ایالات متحده، مشروطیت، در هر دو معنای توصیفی و تجویزی، به طور سنتی بر قانون اساسی فدرال متمرکز بوده است. در واقع، یک فرض معمول بسیاری از محققان این بوده است که درک "مشروطیت آمریکایی" لزوماً مستلزم تفکری است که در تهیه پیش نویس قانون اساسی فدرال و تجربه آمریکا با آن قانون اساسی از زمان تصویب آن در سال 1789 وارد شده است.

یک سنت غنی از مشروطیت ایالتی وجود دارد که بینش گسترده تری از مشروطیت در ایالات متحده ارائه می دهد. در حالی که قوانین اساسی ایالتی و قانون اساسی فدرال به‌عنوان تابعی از فدرالیسم از همزیستی و تعامل دولت‌ها در سطح ملی و ایالتی متفاوت عمل می‌کنند، همه آن‌ها بر این فرض مشترک استوارند که مشروعیت آن‌ها از اقتدار حاکمیت مردم یا حاکمیت مردمی ناشی می‌شود. . این فرض اساسی، که توسط انقلابیون آمریکایی با اعلامیه استقلال پذیرفته شد، سنت قانون اساسی آمریکا را متحد می کند.

هر دو تجربه در مورد قوانین اساسی ایالتی قبل و بعد از قانون اساسی فدرال و همچنین ظهور و عملکرد قانون اساسی فدرال نشان دهنده مبارزه مداوم بر سر این ایده است که همه دولت ها در آمریکا برای مشروعیت خود بر حاکمیت مردم تکیه دارند.


دادگاه عالی ایالات متحده

با شروع با این گزاره که «مشروطیت» به موقعیت یا رویه ای اشاره دارد که دولت توسط یک قانون اساسی که معمولاً نوشته شده است، محدود می شود»، تحلیلگران مواضع مختلفی در مورد معنای قانون اساسی اتخاذ می کنند. به عنوان مثال، آنها سند را به عنوان سندی توصیف می کنند که ممکن است ارتباط آن را با قوانین، معاهدات، اقدامات اجرایی و قضایی، و قوانین اساسی یا قوانین حوزه های قضایی منطقه ای مشخص کند. این استفاده دستوری از مشروطیت نیز به اصول طراحی قانون اساسی مربوط می شود که شامل این اصل است که میدان عمل عمومی بین اختیارات تفویض شده به دولت و حقوق افراد تقسیم می شود که هر یک محدودیت دیگری است و هیچ اختیاری که خارج از صلاحیت دولت است تفویض نشود.