سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قانون آیین دادرسی اداری

وکیل در مشهد

در سطح ایالتی، اولین نسخه از قانون آیین دادرسی اداری نمونه ایالتی در سال 1946 توسط کمیسیون قانون متحدالشکل (ULC) اعلام و منتشر شد، که در آن سال قانون رویه اداری فدرال تهیه شد. این شامل اصول اولیه با جزئیات کافی برای پشتیبانی از ویژگی های اساسی است، بنابراین یک "مدل" است و نه یک "یکنواخت". یک قانون نمونه مورد نیاز است زیرا قوانین اداری ایالتی در ایالت ها یکسان نیست و رویکردهای مختلفی در ایالت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. بعداً در سال‌های 1961 و 1981 اصلاح شد. نسخه فعلی قانون آیین دادرسی اداری دولتی مدل 2010 (MSAPA) است که تداوم را با موارد قبلی حفظ می‌کند. دلیل این بازنگری این است که در دو دهه گذشته، قانونگذاران ایالتی، ناراضی از وضع قواعد و قضاوت نمایندگی، قوانینی را وضع کرده اند که داوری اداری و رویه وضع قوانین را اصلاح می کند.


مجله رسمی انجمن وکلای آمریکا در مورد حقوق اداری، Administrative Law Review، یک نشریه فصلی است که توسط دانشجویان کالج حقوق واشنگتن مدیریت و ویرایش می شود.
توسعه تاریخی

استفان بریر، قاضی دادگاه عالی ایالات متحده از سال 1994، تاریخ حقوق اداری در ایالات متحده را در کتاب خود، قانون اداری و سیاست تنظیمی (ویرایش 3، 1992) به شش دوره مجزا تقسیم می کند:

    پیشینیان انگلیسی و تجربه آمریکا تا سال 1875
    1875 - 1930: ظهور مقررات و مدل سنتی قانون اداری
    1930 - 1945: نیو دیل
    1945 - 1965: قانون آیین دادرسی اداری و بلوغ الگوی سنتی حقوق اداری
    1965-1985: نقد و دگرگونی فرآیند اداری
    1985 - ?: عقب نشینی یا تحکیم

کشاورزی
بخش کشاورزی یکی از بخش هایی است که به شدت در اقتصاد ایالات متحده تنظیم شده است، زیرا به طرق مختلف در سطوح بین المللی، فدرال، ایالتی و محلی تنظیم می شود. در نتیجه، حقوق اداری جزء مهمی از رشته حقوق کشاورزی است. وزارت کشاورزی ایالات متحده و آژانس های بی شمار آن مانند خدمات بازاریابی کشاورزی منابع اولیه فعالیت های نظارتی هستند، اگرچه سایر نهادهای اداری مانند آژانس حفاظت از محیط زیست نیز نقش نظارتی مهمی را ایفا می کنند.